Michaela Kalb - TÜV Rheinland

Michaela Kalb

Name

Michaela Kalb

Task and position at TÜV Rheinland

Communication Manager

Place of work

Cologne

 

Contributions of the author



 

Further information about the author

For me, TÜV Rheinland is …

… a multifaceted, international employer that offers me exciting tasks and a variety of opportunities.

My job is …

As an editor, I am responsible for internal communications at TÜV Rheinland. My job is to research exciting topics within the company and prepare them for our internal communication channels.

My career tip for you is:

It is more promising to build on one’s strengths than to always work on one’s weaknesses.

I’d even skip a really good meal for that:

A trip around the world.

What sentence (quotation, saying, motto) has the philosopher always wanted to get rid of in you?

“You have to try the impossible to achieve the possible.” (Hermann Hesse)

Authors

“ ”
“ TÜV Rheinland ist für mich eine tägliche Herausforderung an der ich nur wachsen kann. ”
“ ”
“ TÜV Rheinland ist für mich mein persönlicher Einstieg in die Berufswelt nach dem Studium und ein Unternehmen über das man aufgrund seiner Größe, Komplexität und Vielseitigkeit nie auslernt. ”
“ Ein großer Schritt hin zum Berufsleben. ”
“ TÜV Rheinland ist für mich ein Arbeitgeber mit vielfältigen Aufgaben und einem hohen Maß an Selbstverantwortung für Mitarbeiter. ”
“ TÜV Rheinland ist für mich ein interessanter Arbeitgeber. ”
“ TÜV Rheinland ist für mich mein Arbeitgeber und er stellt mir die finanziellen Mittel meine Wünsche zu erfüllen. ”
“ TÜV Rheinland ist für mich ein perfekter Einstieg in die Arbeitswelt. ”
“ ”
  • Nataly Theile
  • Iris Seifert
  • Tiffany Wong
  • Kevin Perz
  • Tim Hartmann
  • Mario Antony
  • Franziska Weiser
  • Thomas Merkert
  • Annika Weisigk
  • Ling Yi Hee
Nataly Theile
Iris Seifert
Regionalbereichsassistenz und Weiterbildungsbeauftragte im Bereich Arbeitsmedizinische Dienste
Tiffany Wong
Kevin Perz
Trainee
Tim Hartmann
Praktikant im Newsroom
Mario Antony
amtlich anerkannter Sachverständigen mit Teilbefugnissen für den Kraftfahrzeugverkehr
Franziska Weiser
Junior Consultant, Optimierung von Betrieb und Instandhaltung im Bereich Mobility - Rail
Thomas Merkert
Ausbilder im Hoga (Hotels und Gaststätten) Bereich im Trainingscenter Potsdam/Bornim
Annika Weisigk
Auszubildende zur Kauffrau für Büromanagement
Ling Yi Hee

Follow us